כתבות מהעיתונות, מאמרים, חדשות…

“החגיגה נגמרת – פישר עוצר את המינוף של בעלי הדירות”

הבשורה האמיתית של ההגבלות החדשות נעוצה בחישוב שיעור המימון המקסימלי ביחס לערך הדירה ולא ביחס לערך הבטוחות שמעמיד הלווה

מאת: רם עוזרי אתר: The marker

“מי שיש בבעלותו דירה לא יכול היה להתחמק מהרעיון הקוסם הזה: אתה מגיע לבנק בלי שקל בכיס, מבקש משכנתא של 100% מהנכס ובתמורה ממשכן גם את הדירה החדשה וגם את זו שכבר בבעלותך. מבחינת הבנק זו משכנתא בשיעור מימון של 50% וכך הוא מדווח עליה לבנק ישראל. אתה מצידך נהנה מדירה חדשה שהמחיר שלה עולה כל שנה. כולם שמחים. התופעה הזו היא אחד הגורמים המרכזיים להתנפחות הבועה ולשם בדיוק מכוון פישר בהגבלות החדשות שלו בשוק המשכנתאות. זהו. החגיגה הזו נגמרה”, כך אומר היום בנקאי משכנתאות בכיר בעקבות ההגבלות החדשות עליהן הודיע אתמול המפקח על הבנקים בבנק ישראל דודו זקן.

הישראלים מתנפלים על הבנקים למשכנתאות: “לא נותנים לי לשבת עם לקוח יותר מ-10 דקות, לווים כאן 700 א’ ש’ בממוצע כאילו היו שישיית יוגורט במבצע”

לחץ כבד בבנקים למשכנתאות רגע לפני שההגבלות החדשות מהנגיד פישר נכנסות לתוקף / בנק אגוד מאריך את שעות הפעילות כדי להתמודד עם הלחץ

מאת: עירית אבישר אתר: גלובס, צילום: רויטרס

​מדד משכן: מצב רוכשי הדירות הוטב

ב-12 החודשים האחרונים עלו מחירי הדירות בישראל, על פי הסקר, בשיעור נומינלי של 2.2% ובשיעור ריאלי שלילי של 0.5%

מאת: אריק מירובסקי אתר: The marker

מדד משכן למצב רוכשי הדירות, אשר עוקב אחר מצבם השוטף של רוכשי הדירות בישראל, רשם בחודש אפריל 2012 עלייה של 0.6% לרמה של 131.0 (100=ינואר 1996). עלייה זו משקפת הטבה במצב רוכשי הדירות שנובעת בעיקר מהמשך הירידות בריבית המשכנתאות וירידה בשיעור האבטלה.

עם זאת, מחירי הדירות ממשיכים לעלות בקצב אטי. מדד מחירי הדירות האחרון שפורסם על ידי הלמ”ס (סקר מחירי דירות בבעלות דיירים) עלה ב-0.3%. סקר מחירי הדירות של הלמ”ס הראה ירידות מחירים קלות בסוף 2011, אולם מתחילת השנה נרשמה עליה קלה במחירים.

No Comments

Post A Comment