תפקידו של יועץ המשכנתאות

תחום המשכנתאות מסועף ועמוס במידע אשר אינו מובן ומוכר לרוב האנשים. שאלות כגון כיצד לבחור את מסלול ההלוואה הטוב ביותר, מה הם תנאי ההחזר המתאימים, איזו ריבית נחשבת טובה ומתאימה ביחס לגודל המשכנתא, מה ההבדל בין סוגי הריביות ולמה כדאי להצמיד אותן – הן רק חלק מהשאלות המהוות חלק מכריע בבחירת המשכנתא.

על אף שידע נרחב והכרת השוק יביאו לניצול מקסימלי של תנאיו לטובת הלווה, מעדיפים רוב האנשים שלא להתעסק בחישובים של ריביות ועמלות, ושמים מבטחם בפקיד הבנק למשכנתאות מבלי לברר את הפרטים הקריטיים הללו.
חוסר ההבנה והבחירה שלא להעמיק בנושא עשוי להוביל במקרה “הטוב” למצב של פריסת תשלומים חוזרת ונשנית אשר מגדילה את הסכום הראשוני שנלקח ואת העמלות, ולא מותירה מרווח נשימה לניהול אורח חיים, ובמקרה הרע – לאי עמידה בתשלומי ההלוואות ואבדן הנכס.

תפקידו של יועץ המשכנתאות

יש לזכור כי גוף מממן הוא בראש ובראשונה גוף עסקי וכלכלי הפועל למטרות רווח. לפיכך, יציעו הבנקים למשכנתאות מסלולי משכנתא אשר יתחשבו ראשית בבנק ובצרכיו ורק אחר כך בצרכי הלקוח.
עשרות מסלולי המשכנתא הקיימים והשוני בהצגתם, לעיתים ללא שוני במהותם, לצד הצורך בקיום משא ומתן על הריביות עם הבנק והפרופיל הפיננסי המיוחד של כל אדם ואדם, לצד שאיפותיו ותכנון עתידו, הופכים את קבלת החלטה למורכבת אף יותר. גופי המימון בתחום המשכנתאות בכוונה אינם מספקים לרוכשים את כל המידע שחשוב שיהיה בידם ומסתפקים בהסברים לקוניים ולרוב מבלבלים, ואף עלולים להסתיר חלק מהמידע או את משמעותו הפיננסית האמיתית.

יועץ מקצועי יודע להתאים את המסלול הטוב ביותר עבור כל לקוח, בהתחשב במצבו הכלכלי, ולהבדיל מפקיד בנק, הוא גם מעוניין להעביר בצורה מעמיקה וברורה את היתרונות והחסרונות של כל מסלול ולהציג את החלופות השונות. יועץ משכנתאות מעוניין שהלקוח יבין את העסקה שהוא עושה מתוך תפיסה שרק כך הוא יוכל לקחת אחריות על עתידו הכלכלי ולשפר אותו.

מעבר לתפקידו של יועץ המשכנתאות כאדם השומר עליכם מלהסתבך בעסקה שאינה מתאימה למידותיכם הוא משמש גם כמתווך במשא ומתן על גובה הריביות והתמהיל הרצוי בין הלווה לגוף המלווה. היועץ הוא מתווך בלתי תלוי, אשר אינו קשור לאף גוף מלווה, המייצג את הלווה ופועל כאשר רק האינטרס של הלקוח שלו הוא העומד לנגד עיניו. מעבר לכך, והחשוב מכל – יועץ המשכנתאות אמור לחסוך לכם זמן, אנרגיה וכסף. הרבה כסף.

תפקידו של יועץ המשכנתא יחל בקבלת כל הנתונים והמסמכים הרלוונטיים להלוואה כגון הכנסות קיימות ועתידיות של משק הבית, שווי הנכס, מצב העו”ש, הלוואות נוספות ויכולת החזר על מנת לגבש אסטרטגיה מתאימה, ובעיקר בטוחה, שתוביל ללקיחת ההלוואה המשתלמת ביותר.
לאחר שהיועץ ערך השוואות, בנה תמהיל, ניהל משא ומתן מול הגוף המלווה והדריך את לקוחותיו בנבכי הבירוקרטיה, כל שנותר ללקוח הוא להגיע בראש שקט לבנק, מלווה ביועץ המשכנתאות שלו, כאשר הוא סמוך ובטוח שהוא חותם על העסקה המשתלמת ביותר שיכול היה להשיג.

נטייתם של לווים היא לחתום על כל מסמך מבלי להבין על מה הם חותמים ומה הן ההשלכות, ולכן אנו מספקים גם את ליוויו הצמוד של היועץ בכל הקשור למסמכים, אלו שעליכם להביא ואלו שעליהם אתם אמורים לחתום, עד לרגע החתימה בבנק ורישום המשכנתא.

No Comments

Post A Comment